Hvordan takle stress?

Ingen svar
Diems bilde
Last seen: 6 år 20 uker ago
Ble med: 25.07.2011

Hei! Ja da skal je prøve å slutte å røyke! Har røyket siden jeg var 16, og nå er jeg 23. Det har i perioder vært røykeslutt i 3 mnd, men så har jeg begynt igjen. Mange unge begynner å røyke fordi det er spennende, sosialt og kult. Jeg begynte å røyke for å takle traumatisk stress og depresjon. Visste ikke ellers hvordan jeg skulle takle ulike situasjoner, selv om det ikke er noen undskyldning. Har aldri hatt noen særlig  behov for å røyke med andre, men vil nå prøve å være sterk og gjennomføre dette.

Vil gjerne ha noen gode råd om hvordan man kan takle stress i hverdagen, uten å ty til røyk? Jeg røyker ikke mer enn 5-6 om dagen, men uten de, får jeg helt angst.

* Stress for meg, er ustoppelig tanker om at jeg vil ha et bedre liv, men aldri klarer å få det til. Jeg føler meg utilstrekkelig, og har store svingninger i humør og reaksjoner. Jeg stresser over at jeg blir stresset. Selvtilliten er ikke særlig stor, men jeg prøver å jobbe med det. Selv har jeg stor vennekrets, men orker ikke å være sammen med dem, pga depresjon som gjør meg helt utmattet.

Er kempetaknemlig hvis jeg kunne få konstruktive råd :)