Har røyken ødelagt for deg?

2 svar [Siste innlegg]
Gjesterøyker
Gjesterøykers bilde

Hei,

Jeg skrev nylig en tråd og spurte om hva grunnen din til å røykeslutt var. Der fortalte jeg hvordan jeg tenker i forbindelse med karriéremuligheter og dette med røyking.

Dette ledet meg så inn på et nytt og interessant spørsmål, nemlig: Har røyking noen gang ødelagt for deg?

Da snakker jeg ikke bare om helse- og pengemessig, men også om relasjoner, f.eks. at en kjæreste fant røykingen din uspiselig, og at dette medvirket til brudd. At andre har utelukket deg som partner eller fra grupper (f.eks. teamarbeid), fordi du røyker. Kanskje har du har mistanker om at du ikke fikk drømmejobben, fordi du røyker.

Så spørsmålet er altså: har noen av dere opplevd negative konsekvenser som resultat av røyking?

carina1992s bilde
Last seen: 2 år 32 uker ago
Ble med: 19.06.2011
Ja!

Ja røyken har ødelagt for meg en gang eller egentlig flere ganger men var under samme " deal" eller noe sånt egentlig så..

Jeg var sammen med en gutt lenge og han hatet at jeg røyket og slike ting og ble masse krangel og dritt siden han ville jeg skulle stumpe røyken og at han ville ikke se hvor vanskelig det var og at han ikke takla å henge med meg når jeg sluttet heller siden da ble det bare mer vanskelig for han så han fikk vel aldri bestemt seg om jeg kunne røyke eller ikke, den dag i dag er vi bestevenner og han respekterer at jeg røyker nå men han er glad jeg skal prøve siden han ikke liker det enda egentlig så ja.. :P

jumbos bilde
Last seen: 6 år 49 uker ago
Ble med: 29.09.2010
Røyken ødelegger mye

...mest selvtillit, fordi man føler at folk ser ned på en. Jeg kan ikke skille ut en bestemt episode, men kjenner veldig godt følelsen av å føle seg dum og bli sett ned på. Å levere eller hente mine to små barn i barnehagen rett etter å ha røykt, og du føler blikkene til de andre foreldrene og de ansatte. Når du tar på deg jakken midt i lunsjen på jobb fordi du må ut og røyke, og de andre humrer litt av deg og synes egentlig litt synd på deg og er glad de slipper å fly ut og inn i allslags vær.

En kollega satte seg ved siden av meg etter å ha vært ute og røykt i dag, og jeg holdt seriøst på å svime av av lukta. Har bare vært røykfri i 14 dager, men luktesansen må være radikalt forbedret allerede :-) Får helt panikk ved tanken på alle de årene jeg har gått rundt og lukta sånn...