Første dagen

2 svar [Siste innlegg]
carina1992s bilde
Last seen: 1 år 21 uker ago
Ble med: 19.06.2011

Jeg ser det mange er inne som prøver å slutte å røyke og det er veldig bra :) men lurte på om noen kan gi meg råd og tips  til åssen man kommer over den første dagen som røykfri siden jeg kjenner jeg vil ha morgenrøyken min og har bare vært våken i 2 timer siden jeg bestemte meg for å slutte i dag og sov ekstra lenge for at jeg ikke skulle få en lang dag (A)

Men noen råd og tips? :)

Gjesterøyker
Gjesterøykers bilde
Hei

Hei!

Det er nok ikke noe annet godt råd enn å rett og slett la vær. Dette handler om endring av rutiner. Når du før pleide å røke, må du gjøre noe annet.... Suget varer jo kun i sekunder. Så fokuser på noe annet.

Dessverre er det bare en vei og det er VILJE!

Lykke til

Hilsen i samme bår :-)

røyker 19s bilde
Last seen: 5 år 22 uker ago
Ble med: 05.02.2012
første dagen

Jeg har gjort akkurat det samme som deg.. sovet lenge og dratt det ut.. Første dagen uten røyk på 6 år, og gjerne 20 om dagen.

Har gått i hele dag å vært irritabel og rett og slett skikkelig kjerring. Og føler IKKE at suget gir seg.
Hodepine og hele pakken.

Her er da mine råd og tips:

- Drikk mye vann
- Les alt du kan kommer over av fordeler av å stumpe røyken
- Snakk med venner som har sluttet 
- Tenk på ting du har lyst på , steder du har lyst å reise til, men som du ikke har "råd" til pga røyken.
- Finn noe du kan belønne deg selv med (jeg har da tenkt å bruke pengene jeg egentlig ville brukt på kreftpinnene til dette;)) En time hos hudpleier,ny veske, kino besøk, restaurrant med gode venner osv.
- Kjenne forskjellen på treningen nå i forhold til før
- Fortell det til folk, da blir det mer forpliktende og du blir mer redd for å drite deg ut ;)

Håper det kan vere litt til hjelp :p

Hilsen fortvilet sta og ikke røyker