Et helvete!

6 svar [Siste innlegg]
Megselvs bilde
Last seen: 7 år 36 uker ago
Ble med: 01.05.2010

Dette venter deg som skal slutte å røyke:

- Et helvete.

Du har hele tiden lyst på røyk og det gir seg ikke. Du blir i veldig dåelig humør og det går ut over ungene dine (om du har) og ektefellen/samboeren din.

Den miste lille ting/detalj blir et helvete med kjefting og banning. Jeg kjenner et par som nylig ble separert grunnet at typen slutta å røyke. Han ble rett og slett umulig å leve sammen med. 

Når du slutter å røyke etter mange år, så bør omgangskretsen rundt deg være klar over hva som skjer med deg og de må være med på det og de må finne seg i veldig mye.

Av og til så er jeg også veldig frustrert. Jeg har lyst til å gi fa... i både ungene og resten av familien, men målet helliger middelet eller hva?

Syntes det er få som nevner dette både blandt leger og i media, men det er faktisk hjverdagen til de flste som slutter å røyke.

For ordens skyld, jeg røyker fortsatt ikke etter å ha sluttet i1 år, men fortsatt så er hver dag en kamp.  

Det jeg skriver er sannheten, uten pynting! Det er bare slik det er.

Uansett, så ønsker alle som skal slutte lykke til.

Ikke røyker men "ødelagt" på andre måter.

Gjesterøyker
Gjesterøykers bilde
Huff...

...dette hørtes ikke noe godt ut. Hverken for deg eller familien. Men etter et år som fri fra nikotintrollets fysiske grep er det tydelig at den lille grå jæ.... - unnskyld uttrykket - fortsatt har et klamt grep på deg psykisk. Er det ikke på tide å ta et mentalt oppgjør med den stinkende tufsen? Eller har du tenkt å la han forsøple din mentale ro og familiens lykke med sine løgner og bortforklaringer?

Tenk over det  og lykke til videre - du har vært kjempeflink! 

Jeg har  min andre dag som ikkerøyker og slåss iltert med min stinkende grå tufs som stadig snaltrer om at jeg trenger ham, men jeg har innsett at det gjør jeg virkelig ikke! :-) Jeg skal vinne denne gangen!!

Gjesterøyker
Gjesterøykers bilde
Uffda, det hørtes ikke godt

Uffda, det hørtes ikke godt ut.

Jeg er på min 5 dag uten røyk nå. Det går helt fint egentlig. Er mest at det er uvant å ikke røyke! Røyk er virkelig noe forbanna tull!! :D Har lest endel av, men ikke ferdig, Alan Carr boka, den traff meg godt, syntes den virker kjempebra! :)

Ønsker deg "Megselv" masse lykke til! Du er flink som har klart deg uten røyk i ett år! Men kanskje du burde snakket med en psykolog for å få hjelp til å endre tankemønster ang røyken?

Lykke til :))

ruskars bilde
Last seen: 7 år 21 uker ago
Ble med: 09.08.2010
Røykeslutt med Champix

Jeg og mannen min har nå vært røykefri ved hjelp av Champix i 3 uker - og vi har sluttet å røyke med et smil. Takket være denne pillen så har hverdagen vært helt grei. Tror også at når man skal slutte å røyke, så må man være motivert. Får nok større psykiske problemer hvis man ikke er motivert nok, og det tror jeg ikke 'megselv' var. Utrolig bra likevel å ha klart seg røykefri så lenge.

Noen har problemer med Champix, bl.a kvalme. Det er vi også, men har lært oss å spise samtidig som vi tar pillen, da unngår vi kvalmen og uvelheten. Anbefaler denne pillen til alle som vil slutte å røyke, da unngår du ihvertfall å bli i dårlig humør:)

Gjesterøyker
Gjesterøykers bilde
kommer ann på person?

Jeg har røykt på hobby basis som utviklet seg mer og mer til fast. Sluttet for et år siden, har ingen problemer og fristelsene er der heller ikke.

Min mormor som er over 60år sluttet noen år tilbake, og hun har røykt siden hun var 18! Det gikk plutselig opp for henne at hun egentlig ikke liker røyk, og at det var like så greit å slutte. (hun røykte menthol fordi hun heller ikke likte smaken av røyk).

Gjesterøyker
Gjesterøykers bilde
"Slektskap".

Oi hvor jeg føler slektskap med "megselv", som sliter med dårlig humør etter ett år uten røyk.   Jeg har  bare 17 røykfrie uker bak meg, men synes det blir verre og verre å holde ut.  Livet føles helt meningsløst uten røyk.  Samtidig har jeg vondt for å se at  en tjære og nikotinholdig røyk ned i lungene utgjør et meningsfyllt liv. Så jeg velger å fortsette å si nei hver gang fristelsen melder seg.

Men i ramme alvor : Hadde det ikke vært så ugunstig helsemessig, så hadde jeg returnert til mitt forhold som nikotinslave.

Gjesterøyker
Gjesterøykers bilde
Tiltredes!

For ordens skyld, jeg røyker fortsatt ikke etter å ha sluttet i1 år, men fortsatt så er hver dag en kamp.  

Det jeg skriver er sannheten, uten pynting! Det er bare slik det er.

Tiltredes!

Hilsen røykfri 1år.